januar 2010

Helgen som gikk fort!

Lørdag:I dag har vi vært på capital hotell og solt oss. På vei dit så vi en ape! Stilig, siden det ikke egentlig er sånn at eksotiske dyr løper rundt i gatene her heller. Lik som at isbjørner ikke ...

Bursdag i Malawi=Unikt!

I dag har vi undervist om Norge på skolen. Vi fortalte om fjell, dyr, religion, været, monarkiet, familien, utdanning, jobb og det de ellers måtte lure på. Så det ble en kort innføring i landet Nor...

All så had di fjoer på hoe!

I dag hadde vi det veldig gøy på skolen. Vi lærte nemlig elevene første og andre vers av Ti indianere små. For de som ikke husker sangen:En og to og tre indianere, Fire, fem og seks indianere,Sju o...

Besøk hos en praksislærer

I dag har vi hatt gymtimer med begge syvendeklassene. Vi hadde planlagt å ha stiv heks, stafett og til slutt hoppetau og fotball. Timene gikk greit. Vi fikk assistanse av den ene praksislæreren Tit...

Første undervisningtimer og PEPSI MAX!

I dag har vi hatt våre første undervisningstimer. Det var veldig gøy. Kjekt å kjenne at man har gjennomført noen timer. Elise tok seg for det meste av matta, og jeg tok meg for det meste av naturfa...

Bursdag og avslutning for Tor Arne og Odd

I dag var det tungt å stå opp. Det var tid for hverdagen og praksis igjen. Med andre ord det vi er her mest for. Vi fikk lærebøker og fordelte noen av timene vi skal ha denne uka. I morgen skal jeg...

Like fantastisk som gårsdagen!

I dag har vi bare vært på capital hotell og solt oss. Det var veldig deilig, og har blitt litt solbrent, og litt brun. Tok faktisk 25 min på tredemøllen også! J Slitsomt, men deilig og har god samv...

En fantastisk dag

I dag har vi hatt en skikkelig kosedag. Dagen begynte med at vi dro på tremarkedet med Lorane. Da vi kjørte bussen inn på plassen ble de som hadde butikker der ganske gira på å selge. De flokka seg...

Observasjon

I dag har vi hatt siste dagen med bare observasjon. De hadde savnet oss siden vi hadde fri i går, eller møte som vi kalte fridagen vår. Hadde jo litt møtevirksomhet også. Vi observerte en matematik...

Bilder

Her er noen bilder fra Malawi så langt:

Fridag, litt av en praksisperiode

I dag skulle det egentlig være åpning av flerbrukshallen på Mwenyekondo, men åpningen ble flyttet til en annen dag. Dermed fikk vi fri, og Odd og Tor Arne foreslo at vi skulle ta en dag på spahotel...

Andre dag i praksis og solbrent! :D

I dag var den andre dagen på skolen som observatører. Vi observerte først en engelsktime, som jeg faktisk forstod, i motsetning til den prøva de hadde i går. Det var en time der de hadde om avisart...

Første dagen på skolen som observatør

Det ble tidlig opp denne morgenen. Fikk dratt meg ut av senga fem over seks. Så bar det ned i restauranten for å spise frokost. I dag hadde de faktisk ordnet kyllingpålegg til en forandring. Tidlig...

Besøk på skolene, mange inntrykk!

I dag skulle vi besøke skolene. Vi hadde store forventninger om at dette kom til å bli litt av en opplevelse, og det ble det virkelig. Dagen startet ganske så tidlig, som de fleste dagene her nede ...

Tur til Lake Malawi i regnvær

Jeg våknet i dag med ett stykk stort øye, de som kjenner meg (kyssesykeøye). Det gikk fort over, og satser på at det bare var det jeg fikk på øyet dagen før som klødde og irriterte over nattan. I d...

Endelig framme i Malawi!!!!

Nå har vi nesten nettopp landet i Lilongwe, hovedstaden i Malawi. På reisen ned fikk jeg kjøpt meg parfyme og sminke i taxfreen, noe jeg trengte;) Flyreisen ned så lovende ut, fra Gardermoen til Am...

Reiseklar!!!

Etter mye tenking og smartpakking er koffertene endelig klare. De veier 22 kg begge to, og grensa er på 23 kg, så da skal jeg si meg fornøyd. Har fått med det meste jeg ville, her er noe av koffert...

Malawireisen

MalawiOm 8 dager reiser jeg til Malawi. Jeg gleder meg utrolig mye. Tenkte jeg skulle blogge hver dag på reisen slik at de som kjenner meg, og de som bare vil lese om turen, får lest hvordan jeg ha...
Helen

21, Sarpsborg

Jeg er student ved Høyskolen i Østfold, og studerer for å bli allmennlærer:) På fritiden finner du meg i stallen eller hjemme sammen med kjæresten:)